sommarkatt

En skrikande röst ger ifrån sig eko i min arma kropp. Lyft, efter steg, på språng och mitt i ett hopp, och kroppen vibrerar av kommandot. Inom ett dygn kan jag lägga mig ner och andas igen. I min dröm ska  jag dimpa ner på en vaddad bår, och bli släpad hem, med valmusik i öronen. Med välutförd massage och med choklad i droppåsen tät emot min vänstra axel ska jag sikta blicken mot en bar himmel och inse att dagens äventyr knappast är slut. Jag har slitit så hårt. Inte bara rent fysiskt, även psykiskt, för ett tag. Jag har inte hunnit göra det jag finner högst intressant och föga prioterande. Imorgon börjar prioteringarna. Innan jag dör av utmattning och törst. Det är inte hälsosamt för någon att ignonera sin själv som jag har gjort. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0