en vanlig tisdagskväll

En himla känslig och aggresiv stämning damp ner som ett täcke i vårt kök när jag tidigare ikväll tilltalade min moder vid namn istället för att tilltala vid hennes biologiska produktion, delvis, mamma. Lite variation tycker jag passar utmärkt i vardagen och framför allt, hon är mer än min mor, trodde jag... JA, för hon blev ,bokstavligttalat, svart i blicken, muttrade för sig själv och diskade i all hast! ja, det är så min mor fungerar när hon är arg - utsöndrar sina känslor i tydliga fysiska, och helst, hastiga rörelser! till exempel diskning, rask promenad, samt lååååånga samtal som hade passat utmärkt år 1552 med gustav vasa i spetsen. Det handlar om respekt, inflinkar Kenth. 
 
Hur kände jag efter det samtalet?
 
tomhet. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Therese

ååh så klassiskt, min mamma hatar när jag kallar henne marianne. Förstår inte hur man kan bli så sur över att bli kallad sitt namn.

2012-12-18 @ 23:58:44
URL: http://dendrofobi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0