Det hände något fantastiskt i afton

Jag vill börja att printa ner namnet Nina Björk. Jag har alltid duggat i samma regn som henne men i kväll blev vi samma droppe i det här förbannat fina regnet. Hon var huvudperson i Svt2:s program, "Min sanning", där de uppmärksammade Ninas skitsmarta teorier och åsikter i en timma. Se om det programmet på svtplay så kanske eran syn på feminism vrids om ett yttligare ett varv? precis som min syn blev omvriden som en liten trasa i diskhon. Att jag flera gånger ville dränka mig själv för att programledaren är ute och cyklar för det mesta är en annan femma, men en sak som jag har varit inne och nosat på men inte har reflekterat speciellt mycket över, är faktumet att synen på jämnställdhet oftast riktar strålkastarna åt att förändra kvinnorna till det mer "manliga stereotypa sättet" vilket borde vara tvärtom, alltså att män blir som "kvinnor". shit vad jag hatar könsroller, jag hatar inte män, men jag älskar väldigt många kvinnor!
 
mansgrisar.. eller vita kränkta män

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0