på jobbet

Ibland när jag står och kupar händerna kring en varm kaffekopp på en stol som luktar kiss kan jag tänka att jag springer runt i ett genustempel. Det ploppar upp bilder som förställer när jag och mitt blåställsliknande klänningsfodral skuttar omkring med en kaffekanna och dränker pensionärer med det svarta guldet! det är som klippt och skuret för det genusfack som mitt kön är i och i och med det jublar normens föräldrar extremt högt! Det gör mig lite ledsen. Inte att jag får möjligheten att valsa omkring med gamlingar och kaffekannor, nej, för att det är så många människor som missar den här kalasbuffén till arbete som ung. För det är ju så, när ett arbete eller ett ting blir så starkt förknippat med ett genus blir det svårare att krossa den muren och traska vidare och bli ett med arbetet som det andra genuset. Så fort det kommer in en person som inte är sammankopplat med det genus som arbetet är genuint med, blir det antingen favorisering eller utmobbning. Så jävla kasst och så jävla synd. genus är skit 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0