en tjuga

Dagens solsken drog fram munterheten och turen. Hittade en tjugokronorssedel, bara så där! Mitt i mölndals stationshus, mitt i ett av mina graciösa kliv framåt! Reaktion på det? PAFF! ojojoj, VAR DET HÄR UNIVERSUMS SÄTT ATT SÄGA TILL MIG ATT JAG INTE ENBART ÄR EN 10, UTAN EN 20???!?!?! det är inte möjligt! shiit! , SCHHH,, fokus, okej, andas! tänk om någon  har reggat upp en dold kamera? står och skrattar? typ Anders timell? pannan rynkade sig och pupillerna spetsades, jag tittade länge omkring mig innan jag grabbade tag om sedeln under sulan. Men det fanns inte någon krake som skulle säga "döh,döhhh, den tjugan är MIN, passa dig döhhh!". Jag fnittrade lite lätt som ett barn och just i en millesekund mötte jag blicken på en kille i sotarmössa som lite för tydligt visade sin avundsjuka på mitt kap. Den besvikelsen är aldrig lätt att se i någon snyggings ögon. ack nej!  men hallå, En tjuga liksom, VEM FAN TAPPAR EN TJUGA?!  man kan köpa mycket med en tjuga, eller låta den växa.. 
 
eller bara köpa läkerol för skiten. två paket till och med. Taken. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0