släktmiddag

 En stor del av familjen har precis lämnat huset efter en rejäl påskmiddag och jag har gjort en frågeställning efter den här eftermiddagen. 
 
1. Hur många gånger kan man prata om vikt och dieter under en och samma laxbit? 
2. Hur många gånger kan man klaga på för mycket och god mat den senaste tiden? samtidigt som de gestalerar med handen runt magpartiet.
3. Hur många gånger fyller de sina tallrikar under det stundade samtalet?
4. Kan man jämföra maten på deras tallrik med ett propert försök till att likna Empire state building?
5. Finns det ändå plats för en bit tårta? 
6. Om det pratas om något annat, tror ni att någon frågar, Ska någon ha mer?
7. Tror ni att viktskämten skulle sina? 
8. Har de flesta i min familj ätstörningar samt kroppskomplex? 
9. sitter det en vit katt på mitt bröst nu?
10. Kommer jag sluta äta middag med min släkt?
 
svaren finner ni snart, i era smarta hjärnor. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0